KENDİNİ AŞIRI İŞE ADAMIŞ ÇALIŞANLARIN HANDİKAPLARI

1.       AŞIRI DUYGUSAL OLMALARI

Bu tip çalışanların handikaplarının ilki aşırı duygusal oluşlarıdır. Yapılacak ufacık değişiklikler ya da yeniliklere direnç göstermeleri olasıdır. Ben bu işi bu kadar öz veriyle yapıyorum modu sürekli çevirim içidir. Sürekli bunları yapıyorum, hayatımdan çalışıyorum ama diye yakınma hali mevcuttur. Yapma denildiğinde ‘ben işimi seviyorum’ der. Sever çok sever çok sever… Severek öldürür.

2.       YARIM KALMIŞ İŞLER

O kadar çok işle uğraşıyor ki asıl işle kalıyor. Onu da yapalım, buna da yapalım derken bir şey yapamaz hale gelir insan. Sonra başlanmış ama yarım kalmış işler grubu oluşur. Kendi aralarında parti kursalar iktidar olurlar o dereceJ Ve asıl işlerin hep boynu bükük, yarım işler hep bir perişan.

3.       BİTMEYEN ASIL İŞLER

Sevgileri yarınlara bıraktınız, çekingen, tutuk saygılı, vermeye az buldunuz ya da vaktiniz olmadı…Behçet Necatigil şiirinden bir deste dizdim oradan buradan. Bizim işine aşık aşırı adanmış çalışanımız bir süre sonra asıl işlerini baya baya bitiremez hale gelir. Var oluş nedenini sorgulayan yöneticisine duruşu hep aynıdır ‘çok yoğunum, her iş bende’ . Yapma kardeşim, yapma güzelim her iş sende olmasın. Kim söyledi x,y,z departmanlarına kar ortağı ol diye!

4.       DEĞİŞİME DİRENÇ


İşe aşırı kendini adamış personellerin genli değişime dirençlidirler. Her şey aynı kalsın çöp yerinden oynamasın isterler. En iyi hali bu hali inancının yaygın olduğunu deneyimledim. Kendilerinde yoğunluğu topladıklarından e en iyisini de yaptıklarından…Şirketi üzerine kurmuşsunuz arkadaşın az sağa çekilin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SAHİ BİZ BU EĞİTİMLERDEN NEDEN HOŞLANMIYORUZ?

GELL GELLL İK’DA PERFORMANSA GEL!

İŞ HAYATINDA İMAJ MESELESİ