25 Haziran 2016 Cumartesi

ÖZ GEÇMİŞTE ÖN YAZI NASIL YAZILMALI

Bir önceki yazımda kısacık geçen bir bölümde ön yazı konusunu ele almıştım. Fakat son zamanlarda o kadar sık yaşadığım bir konu oldu ki bunu daha detaylandırıp yazmadan edemedim.  İlan veriyoruz ve gelecek Öz geçmişleri beklemeye koyuluyoruz.

Bir sürü maceralara gebe başvurularda son zamanlarda gördüğüm odur ki yayılan bir hastalık gibi tablet tablet yazılar ön yazı olarak karşıma çıkmakta. Bir okuyucum o olmasa Amerika’da adamı işe almazlar demiş. İyi de demiş. Fakat o dediğinizin içeriği bu mudur acaba? Bence değildir. Zira beni benden alan kısmı öz geçmişini aynen birde benden dinleyin tadında yazanlardır en çok da. Uzun uzun kendini anlatsa yine okurum bittabi efendim ama adam özgeçmişi tekrar ediyor. Zannediyorum ki bu öğrenciliğinde, kâğıdım dolu görünsün psikolojisiyle yazdıklarını farklı kelimelerle aynen yeniden yazanlar var ya, onların kurduğu bir kulüp olmalı. Yahu okudum anladım, sen bunun dışında ne var ondan bahset. Niyetini açık et. Mesela en sevmediğim soru’ neden biz’J ona yanıt ver. Bu da ayrı bir konu ya neyse ‘ neden biz?’ Çünkü işsiz ya da işinden mutsuz ve çünkü sen çağırdın onu! J Yani okuyucu hep adaya yüklenmek yok bizde ne varsa ortada yeri geldikçe iğneler çuvaldızlar birbirine girer hiç merak edilmesin benden yana. Neyse konuma dönecek olursam güzel adayım, canım adayım ön yazına özgeçmişte yer vermediğin ve işi direk ilgilendirecek hususları yaz. Az öz ifade et. Uzun yazıyorsan sıkıcılığı kıracak bir dil benimse. Okut kendini be kardeşim. Merak ettir ne bileyim ‘aa bu da varmış bu arkadaşta’ dedirt. Hiç olmadı açık açık niyetini yaz. De ki ben bu işi bu sebepten istiyorum, yapacağıma inanıyorum de. Azıcık şirketi araştır sizi tanıyorumdan gir. Daha ne diyeyim yerine mülakata da mı gireyimJ Aslında bence önce sadece kendin ol. Çünkü seni işe alacaklar ya da almayacaklar. Kopyala yapıştır ön yazılarla niyet mektubu ne hoş diyerek kimse kimseyi işe almaz. Özgün ol, kendin ol, istekli ol bence gayet kâfi. Deneyim ve eğitimin uygunsa ve senden dahası ilana başvurmadıysa hayırlı olsun! Tarkan ne güzel demiş başkası olma kendin ol böyle çok daha güzelsin. Ben de derim ki tekrara düşme. Sonra imajın kötü oluyor gözde haberin ola!

Sen ön yazıda son atımlık kurşunlarını atıyorsun aslında. Öz geçmişin incelendi, inceden bir kararsızlık var işte o noktada can simidin olabilir o yazı. Öyle gölgelere ateş ederek hedefi vurmayı bekleyemezsin. Nokta atışı kelimeler, yerinde ifadeler ve de enerjini hissettirmek yeterli. Bir de aşırı öz güven meselesi var. Bu özelliğimden eminim, şu konuda guruyum sen kimsin yahu tadında yazılarda sık sık astigmatıma deyip geçmekte. O da ters etki yapıyor ya da ufaktan kararsızlık acaba bunu gerçekten demek istedi mi diyorum kendi kendime. İşin özü mü sakin ol, kendin ol, abartma, tekrar etme, hedefini belirle ona doğru durma koş. Rastgele!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder